Konečný výsledek

Renovace 10. kola S11

Vypadá to, že mi došel dech a stadion upadl v zapomnění. Není to tak. Jak už to tak bývá, tak život sebou nese nejen zábavu, ale i povinnosti. Práce na Stadikovi už nejdou tak rychle kupředu jak bych si představoval, ale sem tam se ke Stadikovi dostanu a s něčím pohnu. Přes léto se mi podařilo vyčistit a zrenovovat par věcí. Koupil jsem také nějaké náhradní díly. Dnes bych se chtěl věnovat kolům.

Kola byla na stadionu zašlá lety. Na každém kole byl jiný dezén vzorku pláště, což optický nevypadalo moc dobře. Pláště nebyly jinak poškozené, ale přesto jsem si koupil nové. Koupil jsem i nové duše. Kola měly dost zdeformovaný výplet a na mnohých místech některé špice byly rezavé. Koupil jsem nové špice s nyply na Aukru. Dále jsem koupil ochranné gumy na nyple. Sundal jsem kompletně výplet kol. Vyčistil jsem hliníkové ráfky od hrubých nečistot a pak jemně dočistil do lesku pomocí Silver Chromu. Při očistě bubnů jsem zjistil, že vlisovaná ložiska jsou již hodně opotřebená a kuličky značně vymačkané. Ložiska jsem tedy nechal pro jistotu vyměnit v obou bubnech za krytá ložiska C6000 RS, což mě i s prací vyšlo na 100Kč. Očistěné ráfky a bubny jsem svěřil odborníkovy na výplet. Dále jsem se pustil do renovace brzdových štítů. Bubny samotné jak už asi víte, jsou záměnné, tj. přední se dá zaměnit za zadní a naopak. Ovšem to samé neplatí pro brzdné štíty. Přední štít má charakteristický výstupek pro záchyt lanka brzdy a dále zde je jiný rozměr brzdového klíče než u zadního štítu. Moje štíty potřebovaly očistit. Kovové plochy byly lehce korodované, na což stačilo vzít drátěný kartáč. Brzdné čelisti, které jsou přichyceny v páru ke každému štítu, jsem vyměnil v každém štítu, protože ty původní byly již hodně opotřebené. Celá demontáž spočívala v povolení matky klíče brzdy a vyklepnutí klíče brzdy z ramínka brzdy. Oba díly mají „tisíci hran“, kterým do sebe vzájemně zapadají. Na zadním kole oba tyto díly mají tisíci hran z části strhnutý a protože se jedná o brzdu (zásadní věc), tak tyto díly musím také nahradit za nové, byť se mi je podařilo hezky oživit. A poslední věc pro uvolnění brzdových čelistí z brzdných štítů je nutné vysmeknutí z pérových drátů, které čelisti drží na místě. Je zapotřebí použít větší síly spolu s pákou šroubováku se to podaří na první pokus. A malá rada na závěr: udělejte si rysku na štítu v jaké poloze je ramínko brzdového klíče.

Je zajímavé kolik času zabere taková fádní věc jako je kolo. Než jsem vše očistil sehnal nové díly a nechal provést potřebné opravy tak uběhl nějaký ten měsíc. Výsledek ale vypadá moc hezky a těší mě, že další kamínek mojí mozaiky má zase nový lesk.

V tuto chvíli mi chybí očistit motor + vyčistit válec, oživení laku na rámu mopedu, poopravení nosiče a oprava zadního blatníku, kde je ulomená jedna vzpěra. A ještě nějaké drobnosti.

Těším se na chvíli, kdy budou všechny díly nachystané na sestavení mopedu…

3 komentáře u „Renovace 10. kola S11“

  1. Ahoj, pekná práca, ale obávam sa, že výplet Ti nespravil až taký odborník, pretože je spravený podľa môjho názoru chybne. Keď sa pozrieš na fotku pôvodného výpletu, tak všetky špice sú úplne rovné, ale na fotke s novým výpletom sú na celej jednej strane všetky špice tesne za nyplom ohnuté. Je to spôsobené tým, že sú posunuté o jednu dierku do opačnej strany ako majú byť a teda idú do dierok s opačným nábehom. Takto budú špice príliš namáhané a asi to koleso nevydrží príliš dlho vycentrované, navyše budú taktiež namáhané úchyty v ráfiku…

    1. Ahoj, zdálo se mi, že špice jsou „mírně“ mimo osu, ale nepřipadalo mi to nějak moc důležité. Od oka je to nic méně ihned patrné. Uvidím, jak se to bude chovat v provozu… Každopádně díky za komentář.

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.