Renovace 11. rám, vidlice, blatníky, kryt řetězu a nosič S11

Další díl renovace Stadika přišel po delším čase. V průběhu studia jsem stihl zařídit generálku rámu a motoru (motoru Stadika se budu věnovat v samostatném díle). Také jsem přehodnotil striktní myšlenku nechat vše tak jak je, protože přeci jen některé díly Stadika potřebovaly radikálnější zásah. Mezi ty nejvíce poničené patříl rám, kryt řetězu a zadní blatník s nosičem. Rám S jedenáctky patří k prvnímu typu, který je charakteristický zejména těmito rysy:

  • dva úchyty na přenášení mopedu
  • boční stojánek
  • štítek s reliéfem Velo stadion (cyklisty)

Pozdější rámy již prošly inovací a boční stojánek (policajt) byl nahrazen klasickým vydlicovým, úchyty na přenášení mopedu zcela zmizely a štítek dále nenesl emblém výrobního závodu, ale bylo zde vyraženo výrobní číslo rámu, název výrobku a rok výroby.

Rám mého Stadika byl léty dost pošramocený a pověstný zub času se zahryznul citelně hluboko. Vydřená rýha od rozety na úchytu kola, rozervané výztuhy mezi nosnými trubkami, značné opotřebení některých částí rámu, uražený držák zadní části výfuku, prasklý kryt řetězu, je jen malým výčtem všech neduhů rámu a jeho příslušenství. Rám musel projít zásadnější rekonstrukcí. Všechno jsem pečlivě očistil a nachystal na následující opravy. Vše potřebné bylo vyvařeno, zabroušeno, vyrobeno a přivařeno, tak aby to odpovídalo původnímu vzezření. Rám byl následně vykytován, zabroušen a nakonec nalakován. Plechařina vyšla moc slušně. Posuďte sami.

 

P.S. děkuji Martinovi za velkou pomoc!

Napsat komentář

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.